Iholla-sarjan Sanni kertoi abortistaan

Sannin fani <3<3<3

Tutkija Johanna Hurtig teetti tyttärelleen abortin keväällä 2009.

Johanna Hurtigin tytär Sanni kertoo abortista jonka äiti hänelle teetti, ihan JULKISESTI AVATV:n Iholla-sarjassa. Tässä linkki: http://www.katsomo.fi/?progId=169111

Iholla-sarjan aiemmassa jaksossa Sanni esittelee "äidin" tekemää "Maijan tarina"-kirjaa: http://www.katsomo.fi/?treeId=33011060

Miten joku voi kohdella niin julmasti omaa tytärtään??

Sanni kertoo abortissaan kohdassa 08:06..08:07 Iholla-sarjan jaksossa 5.3.2013. Lapsi olisi syntynyt ennusteen perusteella 25.9.2009, eli olisi ollut 3-vuotias 25.9.2012(kyseisen Iholla-jakson kuvauspäivä), jos hän ei olisi tehnyt aborttia. Abortista oli kulunut noin 3½ vuotta 25.9.2012, eli abortti lienee tehty noin kolmannella tai neljännellä raskauskuukaudella, eli luultavasti maaliskuussa tai huhtikuussa 2009 (siis "keväällä 2009").

Kohdassa 13:14-14:30 (jakso 5.3.2013) Sanni ja Roman [Sannin miesystävä] keskustelevat seuraavasti.

Sanni: Mietiksä "rasku" koskaan sitä kevättä 2009 [Sanni painostettiin aborttiin keväällä 2009].

Roman: Siis tarkotaks sää...

Sanni: mm... [tarkoittaa: joo]

Roman: Emmä tiiä... Een varmaan. Mää oon jotenki poissulkenu sen mun päästä jotenki. Se oli aika... Vaikka en mää oo hirveästi ikinä siitä puhunu mutta...

Sanni: Mutta onks sull jääny... Ooks sä koskaan vihanen kellekään - mun äitille tai joillekin sisaruksille tai joillekin siitä miten ne hoiti sen homman[tarkoittaa aborttiin painostamista].

Roman: Ööö emm... Mää en oo vihanen siitä jutusta mutt... Mutt kyll mull tulee hirveen "myötikset[sekava ääntämys]" ja... Nimenomaan just että jos ois vaikka ollu semmonen tilanne että niinku että ne ois vaikka soittanu niinku, ja ollu sillain että: -hei että tota tosissaan että. Et voisiks sä tulla käymään tääll että... mietitään tää juttu onks tää niinku... onks tää ihan fain ja. Mutt... nii...

Sanni: Mutta tavallaan nyt jälkeenpäin mä mietin että se oli varmaan ihan oikee ratkasu, mutt ainut mistä mää oon katkera on se että tavallaan se ei ollu mikää oma valinta. Enkä mää kerenny sitä ajatella em mä kerenny siit puhuu sun kans. Ja se tuntu ihan kauheelta yhtäkkiä vaan ilmottaa sulle että "hei muuten... [Roman välikommentti: Joo ja sit...] tos pari viikkoo sitten nii... tämmönen juttu...".

Roman: En tiiä. En osaa sanoa tohon mitään muuta kun se että, kyllähän siinä varmasti oli joku semmonen pisara siitä että juttu että siinä oli joku perus äitiväis... äitiläinen vaisto.

21

13567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kello kaulassa

      Niin, mutta tarina ei kerro esimerkiks, miksi ko. henkilö tullut raskaaksi tms... onko hyväksikäytetty, raiskattu vai mikä. Koska henkilö sanoo sitten, että "se oli varmaan ihan oikee ratkasu", niin mitäpä tuosta sitten. Painostamisesta tuossa ei sanota sanaakaan, joten se oli aloittajan keksintöä ja tulkintaa.

      Abortti on vaan niin normaali asia, että miksi pitää hyppiä seinille jonkun abortin takia. Sattuu niitä vahinkoja kelle vain, paremmissakin perheissä, ja just niissä useinkin.

    • haloo!

      Naisen kyykyttämistä on painostaminen lapsen pitämiseen vastoin mahdollisesn tulevan äidin tahtoa. JOkanen nainen päättää itse milloin on valmis äidiksi, koko loppuelämän kestävään sitoumukseen, sitä ei tosiaan päätä kukaan muu.

    • Haloo!!

      Sanni on syntynyt 29.1.1988. Hän oli 21-vuotias abortin tekohetkellä! Eikö tämä kerro, että hän oli aikuinen ihminen, joka tekee itse päätöksensä. Hänen äidillään ei ole mitään vastuuta tyttärensä toimista.

      • jdgskjdfk

        Ja jos tuon ikäisenä ei osaa itse tehdä päätöstä ja suostuu painostamiseen, niin hyvä vaan, ettei ryhtynyt äidiksi. Olisiko tulevan lapsen hoidostakaan tullut yhtään mitään?


      • jdgskjdfk kirjoitti:

        Ja jos tuon ikäisenä ei osaa itse tehdä päätöstä ja suostuu painostamiseen, niin hyvä vaan, ettei ryhtynyt äidiksi. Olisiko tulevan lapsen hoidostakaan tullut yhtään mitään?

        Lestadiolaisilla on tämä kulttuuri, mistä Sanni itsekin kertoo: oletetaan että suvulla on oikeus ohjailla ja määrätä varsinkin naisten ja tyttöjen asioista ilman että heillä on mitään oikeutta tehdä mitään omia päätöksiä omaa elämää koskevista asioista. Kuitenkin heillä se lain suoma oikeus on. En tajua, mikseivät naiset ja tytöt käytä tätä oikeutta päättää asioistaan itse? Ovatko he toisten talutusnuorassa aina oltuaan heikkoja ja tietämättömiä, vai mistä on kyse? Kuitenkin Sannilla on miesystävä, jonka olisi luullut olevan Sannin tukena.

        Katsoin kyseisen ohjelman ja kuuntelin tarkasti mitä tämä Sanni kertoi. En voi olla ihmettelemättä sitä, että kuka lääkäri on päästänyt täysi-ikäisen ihmisen mukana siskon ja äidin lääkärin vastaanottohuoneeseen selittelemään ja ohjailemaan asioita? Sehän on kaikkien sääntöjen ja lain vastaista.

        Jokin tuossa mättää.


      • Uskovainen_nainen

        No nyt oli kyllä aika paksua tarinaa. Lestadiolaisyhteisössä ei naisia tai tyttöjä painosteta sen enempää kuin ketään muutakaan. Kenen ajattelit olevan painostaja? Miestenkö? Miksi he niin tekisivät? Ja millä auktoriteetilla? Uskotko todella, että tasa-arvoisessa yhteiskunnassa omiksi yksilöikseen varttuneet ja omilla jaloillaan seisovat naiset suostuisivat alistumaan toisten painostukseen? Tai että samanlaisessa yhteiskunnassa kasvaneet miehet haluaisivat asettua auktoriteeteiksi toisille? Ei kai lestadiolaisyhteisössä olisi ainoatakaan naista, jos näin olisi.

        Ei kannata niellä kaikkea purematta vaan säilyttää avoin mieli ja terve järki ilmiöitä ja asioita ihmetellessä. Minua ei kukaan mies kyykytä, ei lestadiolainen eikä ei-lestadiolainen. Se on jo äidinmaidosta imetty asenne.

        Tämä kommentti tulee nyt 4 vuotta myöhässä, mutta tuskinpa asia on tuosta muuttunut mihinkään.


      • Asiat.asiana
        Uskovainen_nainen kirjoitti:

        No nyt oli kyllä aika paksua tarinaa. Lestadiolaisyhteisössä ei naisia tai tyttöjä painosteta sen enempää kuin ketään muutakaan. Kenen ajattelit olevan painostaja? Miestenkö? Miksi he niin tekisivät? Ja millä auktoriteetilla? Uskotko todella, että tasa-arvoisessa yhteiskunnassa omiksi yksilöikseen varttuneet ja omilla jaloillaan seisovat naiset suostuisivat alistumaan toisten painostukseen? Tai että samanlaisessa yhteiskunnassa kasvaneet miehet haluaisivat asettua auktoriteeteiksi toisille? Ei kai lestadiolaisyhteisössä olisi ainoatakaan naista, jos näin olisi.

        Ei kannata niellä kaikkea purematta vaan säilyttää avoin mieli ja terve järki ilmiöitä ja asioita ihmetellessä. Minua ei kukaan mies kyykytä, ei lestadiolainen eikä ei-lestadiolainen. Se on jo äidinmaidosta imetty asenne.

        Tämä kommentti tulee nyt 4 vuotta myöhässä, mutta tuskinpa asia on tuosta muuttunut mihinkään.

        Höpön höpön. Lestadiolaisyhteisöissä kyllä painostetaan niin miehiä kuin naisia ja muun väittäminen on tietoista valehtelua.

        Jo lestadiolaisuus itsessään on pelkkää painostamista: "Usko näin, tai joudut Helvettiin!" Mieletöntä, että viitsit syöttää pajunköyttä.


    • hirviömäistä...

      Usein julma aborttiväki painostaa, pakottaa ja organisoi epävarman äidin surmaamaan lapsensa mukavuusabortissa. Tyypillistä on, ettei uhri huomaa, mitä hänelle tehdään. Vielä jälkeenpäin käsitykset tapahtumista ovat sekavia.

      Vapaa ja pidäkkeetön mukavuusaborttijärjestelmä on lapsien tuho ja naisten pahin oikeusturvaongelma Suomessa.

      Aborttiväkeen voi kuulua aborttiin pakotetun naisen äiti, mies, sukulainen, paksunahkainen "terveyshenkilö", telaketju-ideologi jne. Joskus jopa isoäiti tapattaa lapsenlapsensa - puistattavaa...

      Aborttien edistäjät eivät haluaisi nähdä eivätkä myöntää naisen kyykyttämistä ja lapsen teilaamista.

      • taidat tietää

        Tuohan on hyvin tyypillistä uskovaisten harjoittamalle aivopesulle, ilmeisesti sieltä tulee ne suurimmat aborttien edistäjät? On jäänyt ikään kuin "päälle" se naisten puolesta päättäminen ja manipulointi ja jos isäkandidaatti ei olekaan uskossa tai edustaa väärää uskontokuntaa, teetetään vaikka väkipakolla se abortti?


    • normaalia...

      suosijasakkihan se himoitsee syntyneidenkin jälkiabortteja siksi että jotkut kehtaavatkin puolustaa niitä suojattomia lapsia joita ne mielii murhata. Varmaan jää monet abortit tekemättä kun normaalijärkiset lueskelee täällä hetken näiden sekopäisiä kuolemaa ihannoivia kiihkoiluja.

      "toivovat sekä syntyneiden ihmisten kuolemaa,"

      Pelkästään niille ketkä sen on omilla toiveillaan ja teoillaan ansainneet.

      "että keskenmenoja muille ihmisille."

      On todettu joskus se voisi olla lapselle parempi kuin joutua sellasen kynsiin jolla omannavan mukavuudet menee viime kädessä lapsen koko elämän edelle.

    • Naisten kyykytystä

      Aborttiväki painostaa ja pakottaa naisia mukavuusaborttiin. Tässä tapauksessa hirviö-mummo pakotti tyttärensä tappamaan lapsenlapsensa.

      Kammottavaa!

      Liti-liukaksi voideltu mukavuusaborttiputki on naisen pahin oikeusturvaongelma.

    • gvbim

      ei ketään voi pakottaa aborttiin suomessa, ellei tuleva äiti siihen itse alistu.
      Kannattaa ottaa oman elämänsä ohjat omiin käsiin, eikä voivotella siitä että elämä potkii pakkoabortin takia. toki on iitä jotka joutuvat tekemään abortin koska heidän henkensä on vaarassa, mutta en puhu nyt heistä, vaan niistä jotka eivät ota itse päätöksistään vastuuta. mielestäni ei loppujenlopuksi voi syyttää ketään muuta kuin itseään, jos on tehnyt abortin vasten omaa tahtoaan. mikseivät jotkut herää tajuamaan, että avaimet elämään ovat heidän omissa käsissään. mitä sitten jos joku ulkopuolinen ei hyväksy tulevaa lasta? onko tarve miellyttää ja saada ulkopuolisen hyväksyntä suurempi, kuin oma onni? Tietyissä asioissa saa ja pitääkin olla itsekäs, varsinkin jos kyse on siitä, että tekee suuria elämänmuutokseen vaikuttavia päätöksiä vain muiden mielipiteiden mukaan... ihmetyttää vain miten jotkut alistuvat muiden päätösvaltaan tälläisissa asioissa, jotka vaikuttavat suoraan ehkä jopa loppuelämään asti
      Vedetäänkö tässä pässiä narusta?

      • gbiopm

        "Naisen kyykyttämistä on painostaminen lapsen pitämiseen vastoin mahdollisesn tulevan äidin tahtoa. JOkanen nainen päättää itse milloin on valmis äidiksi, koko loppuelämän kestävään sitoumukseen, sitä ei tosiaan päätä kukaan muu. "

        Asiaa !! päättäkää itse elämästänne niin ei tarvitse tulla mussuttaan jälkeenpäin ja itkeen katkerana. tehtyä ei saa tekemättömäksi tässä asiassa.
        mielestäni äiti/pari tietää itse parhaiten haluavatko lapsen vai eivätkö halua. Turha siihen on ulkopuolisten sekaantua, kun kyse on toisten suhteesta/perhe-elämästä.
        Aina elämä ei vaan mene suunnitelman mukaan, ja miksi sitä edes tulisi suunnitella liikaa. Abortti tai ei, pääasia että päätös on asianomaiselle/-ille oikea.


    • Niinpä niin

      No varsinainen asiantuntijahan sitten "tutkii" muiden tekoja.

    • RikollisetPuuhissaan

      Epävarmojen äitien pakottaminen murhaamaan lapsensa mukavuusabortissa on ehkä törkein väkivallan muoto Suomessa. Lisäksi rikolliset pääsevät tekosistaan ilman rangaistusta muun aborttiväen hurratessa.

      • HandyMcCoy

        Minä tiedän kyllä törkeempääkin väkivaltaa.


    • ShokissaRatkaisuja

      Ja tunnetustihan ihminen on yllätysraskaustilanteessa shokissa = ei ole oma itsensä. Aborttipäätös on tehtävä nopeasti ja painostuksen alla. Shokin mentyä ohi, nainen voi havahtua todellisuuteen, että mitä just tapahtui ja silloin on jo myöhäistä.

      • HandyMcCoy

        Myöhäistä se sittenki on jos jää miettiin liika pitkään. Ei tarvi niitä 20 vk abortteja kun äkkiä toimii, menee jälkiehkäisynä viel.


      • NaistenKyykytystä

        Aborttiväki ja liti liukkaaksi rasvattu aborttijärjestelmä iskee juuri yllätysraskaudesta kuulleisiin äiteihin. Heille ei jää aikaa selvittää ajatuksiaan ennenkuin lapsi jo on raastettu äitinsä kohdusta ja naiselle on elämän sijaan pakotettu kuolema ja kuoleman suru.


      • valhevähättelyt
        HandyMcCoy kirjoitti:

        Myöhäistä se sittenki on jos jää miettiin liika pitkään. Ei tarvi niitä 20 vk abortteja kun äkkiä toimii, menee jälkiehkäisynä viel.

        Suosijafanaatikon murhaaminenkin menis vaan jälkiaborttina.


      • Asiat.asiana
        NaistenKyykytystä kirjoitti:

        Aborttiväki ja liti liukkaaksi rasvattu aborttijärjestelmä iskee juuri yllätysraskaudesta kuulleisiin äiteihin. Heille ei jää aikaa selvittää ajatuksiaan ennenkuin lapsi jo on raastettu äitinsä kohdusta ja naiselle on elämän sijaan pakotettu kuolema ja kuoleman suru.

        Kadultako ihmiset abortteihin napataan?


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe